torsdag 21 augusti 2008

skolan dag 2:)

Andra skoldagen var... jätte rolig, vi hade våran första idrott, den var la helt okej! Först skulle vi dansa bugg, helt okej:P
Men det dåliga var att vi e 4 st klasser som hade idrott samtidigt, i samma sal, och i samma omklädnings rum.
trångt eller?! tjejer asså

sen hade dom ett såå himla otroligt dumt schema så jag o Madde kom försent till en lektion, men som tur var hade vi våran bra lärare så han sa inget.
Ska jag säga hur det var?

Jo. Direkt efter våran mat gick vi till idrotten ocg blabla bla! ( jo föressten, på idrotten sprang alla ca 200 m på 44 sek)

Ajja, den slutade tio ÖVER två, alltså 14.10 och som sagt, vi var 20 pers inne i omklädningsrummet med två fungerade duschar och gissa när vi hade våran lektion efter gympan, joo. Kl 14.30 alltså så hade vi 20 min att duscha, fixa, klä på sig och springa till sitt skåp och ta ut allt man behöver, lömna idrottsväskan och leta efter klassrummet. Hehe, men som tur va hade våra kompisar sagt till våran lärare att vi skulle komma lite sent.

Och det var våran sista lektion som verkligen var kul! Vi skulle berätta om oss själva för en liten grupp på typ 4 pers.
Kul.
Och sen blev jag as rädd idag, våran lärare bara
" "Humhum och My får jag prata med er efter lektionen" (humhum är en persons namn, vet inte om jag får säga namnet"
Vi bara fick stora ögon som värsta ufon.
När det var slut så kom vi fram då, och vet du vad? Jag och "humhum" blev kamratstödjare!!!! WIIIOHOO!

Haha, det innebär att jag och "humhum" ska medela några gånger per termin om någon känner sig utstött eller ngt sånnt till våran lärare då vill säga.
Men det innebär också att jag och alla andra som är kamratstödjare ska ta två kort i fotokatalogen;P Haha,

ja jag vet, jag skriver så mycket så att ni inte fattar så jag ska berätta en liten sammanfattning nu då?:


  • Första idrotten och vi var tvungna att dansa.
  • jag blev kamratstödjare.
  • jag blev försenad till en lektion pågrund av en idrottslektion, men våran lärare fattade det och det gjorde inget.
Haha , nu kommer mamma så jag ska gå nu, Hejdå!

2 kommentarer:

emelies blogg sa...

bra, då kan jag springa till dig så fort jag blir mobbad xD haha

kramiz Lina!! sa...

Du verkar ha det bra på Moga :) Jag trivdes oxå väldigt bra där!!! Kul att du blev kamratstödjare, det passar du nog som :)