måndag 14 juli 2008

Tonåringar..:P

Mamma, ta åt dig om du tycker att jag e bitchig ibland:) haha.
(psst.. den nerdre dikten har jag haft på min blogg innan, men jag tycker att den lilla dikten säger alt om oss tjejer;P)




Låt mig vara sur. Jag kommer att bli glad.




Låt mig trilla. Jag kommer att resa mej upp igen.




Låt mig göra misstag. Jag lär mig av dom.




Låt mig få ett IG. Jag kommer att inte vilja ha det igen.




Låt mig skrika. Jag kommer att vara tyst.




Låt mig sova halva dagen. Jag kommer att vakna.




Låt mig spela hög musik. Jag kommer att tröttna.




Låt mig snacka i telefon halva natten, det är jag som kommer att vara trött.




Låt mig vara tonåring. Jag kommer att bli vuxen.



Bröst, mens och fett hår. Killar, smink och feta lår.
Ha koll på modet, följa trend. Stå ut med kompisar som ryggen vänt.
Röka cigaretter för grupptryckets skull.
På samma fest senare dricka sig full.
Brörja banta, få anorexia, bli undernärd.
Välkommen till en tonårstjejs underbara värld!

1 kommentar:

Lena50 sa...

haha, gillar båda....visst är det så...men jag tycker (tror) nog att jag förstår dig ganska bra...och låter dig "vara tonåring" eller???
Jag försöker minnas hur det var när jag var i den åldern,,hmmm , nåväl....du är en sååå go tonårstjej!!!!