torsdag 8 maj 2008


Nu har jag gjort varma mackor, eller dom ska in till ugnen nu när som helst, när den e varm:)
Yummi,:) Jag är hungrig efter jag var uppe hos Lakris o när jag kom hem var hon halv 4 så jag väntade tills mamma kom hem och äta tillsammans med henne ;)
Idrotten som jag Fanny och ida skulle ha idag, blev en total KATASTROF, vet ni?
Jo, vi hade ute idrott idag och först hade vi en jogging runda, och då följde Fanny med dom, och frågade om några frivilliga skulle ta täten, Och en tjej sa med en gång att dom skulle ta den, hon och hennes kompisar.
Okejj, sa vi och dom joggade iväg, efter några minuter hade jag o ida gjort klar allt det vi skulle fixa till nästa grej på Idrotten, då kom några stycken springade, Fanny var en bland dom , och en annan tjej, som började få ont o hjärtat- bröstet, så marie gick upp till peronalrummet med henne, så vi hade gympan själva där nere.
Sen kom ännu flera spingande, och då började jag undra var dom som skulle ta täten tog vägen så jag frågade en kille som kom springande och han svarade att dom hade gett upp med en gång och började gå, det e ju helt okej, att dom inte orkar, men sen då så kom dom aldrig, så då började jag jogga tillbaka för att kolla efter dom , vart dom tog vägen och just då kom dom över en NYSÅDD åker, jag fick reda på att alla tre kompisarna hade ont i magen samtidigt, och att dom hade fått skäll för att gå på den åkren, ocg när dom kom tillbaka, satt alla o väntade och då blev de tjafs för att många blev arga bara för att dom skulle ta täten, vi sa åt dom att eftersom alla tre hade ont så kunde dom inte vara med på nästa grej så dom fick gå undan,Sen kom en abulans till tjejen som hade ont i hjärtat, så då kunde vi inte ha nästa grej vi hade planerat- hinnderbana, så vi fick ta fotboll som var helt oplaneradoch då blev det tjafs där med, och några gick tillomed ifrån och vi fick inte tyst på vissa personer.
det körde vi i en halvtimme ungefär, då var det kul, men när vi blåste av för att göra något annat och visade hur man skulle göra, så blev det tjafs igen , vissa orkade , vissa ville rent av inte, men tillslut fick vi med alla o det gick bra-första omgången, andra gången skadade en till tjej sitt ben, men det blev Okej, efter det körde vi pingistafetten och efter deet gick vi in till idrottshallen för Marie skulle prata med oss, och vi fick beröm för våran idrott faktiskt:)
En sa att det var kul eftersom man blev varm för en gångs skull ( kan ju kanske bero på värmen med ) men ändå:) haha Nu ska jag äta varma mackor, :)
Kram på er.
P.S- våra klasser kanske kommer nästa vecka:)

2 kommentarer:

kramiz Lina!! sa...

Ja usch då, det var ju otur när ni skulle ha idrotten, men jag tycker det verkar som ni skötte er bra och tog hand om alla!!!

Lotta sa...

ehhh, jag fattar inte riktigt allt.......eller jag fattar nada. Men bra att ni fick beröm efteråt av Marie.....Men som sagt.....hängde inte RIKTIGT med där.....