fredag 30 maj 2008

Liseberg!!

Hej
Fredag...igen, tyvärr.
Men igår hade vi skiiiiiiiiiiiiit kul, vi i 6:an var ju på lisberg igår.
Först kom vi dit o köpte åkband, sen slittrades alla och jag, Fanny, Madde, oskar o Malte, karl gick till släng gungorna först o åkte dom men det fanns två fegisar som inte åkte med.
Jag åkte.
Sen gick vi till Jukeboxen, och den var rolig:)
Sen gick vi också till spinrocken, FyPIIIP, vad läskig den var , men ändå kul! Hehe
Och när ändå kollorado var bredvid så gick vi o åkte den.

Men sen åkte vi det värsta, gissa vad....?
BALLDER!
Ska aldirg åka den igen, kändes ju som om jag håll på att flyga ur där jag satt,(jag syntes inte på kortet det var bara Madde som gjorfde det, jag hukade mig hela vägen)

Men sen så råkade v tappa bort varrandra o vi tjejer började bli hungriga så vi ringde boysen och träffades för att äta.
När alla 6:or väl var samlade så bestämade vi oss för att gå till " SPÖK HOTELLET GASTEN"
- Okej, tänkte vi det är nog inte så farligt och när vi kom in( Vi fick dela oss, 10 st fick man inte gå tillsammans där inne) ställde vi oss i ledet, Först Malte, Jag, Madde, Fanny och Ida sist.
Då kom en "Kvinna" som började att prata med oss om lite regler om huset.
Vi gick in efter när hon visade oss vägen.

Först ett hotellrum, där precis vid dörren där vi kom in stod en sådan "man" som bar upp väskor på rummet i ett (Vanligt)
hotell o glodde på oss, jag o Malte började springa.

På andra sidan rummet stog en"professor" o följde oss med blicken, men när vi kollade bakåt, så hängde han hotellgubben efter oss och skrek till så att alla började springa .
Men då slogs en dörr upp och malte backade på mig, det var professorn som började svära och visa vägen vart vi skulle gå.

Vi såg en gubbe som håll på med ett galler och bara slängde sig ut aå att alla håll på att "dö".

Efter det det gick jag o kollade bakåt och håll stenhårt i maltes axlar(som man var tvungen o göra hela tiden, men fick inte släppa) och så tittade jag fram och gissa vad jag såg?

EN HAND som var precis vid mitt ansikte, och så strök sig ner på min axel, så jag började skrika halsen av mig o knuffade in Malte i väggen och skrek : "HAN TOG PÅ MIG" flera gånger.
ALLA sprang,
Sen så kom vi in i ett rum där allt skakade och så kom vi till en bro, och på andra sidan stod en tjej i pajaskläder, och när vi fick ögon kontakt med henne försvann hon, eller det var bara jag, Malte o Madde som såg henne, resten hann inte, då sa Malte:
-Det var det jag berättade om.( han berättade om henne innan)
(Jag)- Kommer hon skärma oss nu?
Malte svarade inte, och JAAAAA det gjorde hon en aning.
Tlllslut kom vi ut efter att ha blivit skrämda flera gånger om....

Efter det betämde vi oss för att lugna ner oss genom att åka Kollorado igen.
och vi åkte flumriden med och köpte kortet på den:) Ser ganska sjukt ut!
Vio åkta massor efter det, men sen råkade vi tappa bort varrandra igen och då var det bara jag, Malte o Madde kvar.
Vi hade as kul, först åkte vi "Kulingen" vi fick åka den flera gånger om för att det stod inga i kön då! Vi åkte kanske 4 rundor, och efter det virvelvinden och Lisebergsbanan.

Madde o Malte åkte uppsvinget, GLÖM att jag åker det, fy PIP...
Men vi tre åkte flumriden två gånger med, och köpte ett kort till lärarna som blev glada (tror jag) hehe:) Såg helt sjuk ut! IGEN:)
Ja , man kan inte förklara allt kul som hände, men vi hade en jätte roig dag och alla discon och all tid som vi planerade på var värt det:)

Synd att vi ska splittras!

Kommer minnas er:)

Pusso Kram My

Inga kommentarer: