lördag 14 mars 2009

vår!


Hej!
Tänker ni samma som jag? Våren är på väg!
Bort med den tråkiga,fula,blöta snön och fram med solen och värmen.
Sommaren kommer snart hörrni!:D
Jag gick ut och fotade dom fina snödropparna vi har här utanför-(resten av bilderna får ni kolla in på min fotoblogg, jag har lagt ut dom där)
Annars då? Vad händer hos er?
Jag själv har hela helgen nu åt att slappa! Inga läxor och de känns (ursäkta) jävligt gött!


Och när ni nu läser min blogg kan jag ju passa på att säga att min önskelista har fått en ny "Topp" present! Som jag måste ha!;) hahahah

Twilight böckerna. Alltså jag har alla böcker på svenska, Men jag SKA ha dom på ENGELSKA.
De sägs nämligen att böckerna är mycket bättre på engelska, och på svenska var dom ju.. oberkrivliga, tänk då på engelska! WOW! haha.
Jag tror jag klarar dem jag menar engelska är inte svårt för mig så jag klarar att läsa dom.
Jag såg ett litet repotage om den senaste boken i serien och då intervjuade dom en 14-årig tjej, som hade läst dom på engelska. Hon sa samma sak, otroliga på svenska men ännu bättre på engelska!

Äh orkar inte skriva mer nu. ha en fortsatt skön lördag
kram my

2 kommentarer:

Lotta sa...

Oj, tror du inte det blir svårt att läsa en hel bok på engelska?? Skulle jag aldrig palla med....

Ja vad händer här....Tindra spyr och har magsjuka och vi andra bara väntar på att det ska bryta ut hos oss....blääääääääääää!

Härligt med vår!!!!

emelies blogg sa...

bokmal!