torsdag 18 juni 2009

chokladpannkakor;)

snart ska jag börja "steka" mina chokladpannkakor, de är första gången jag provar att göra några så de ska bli spännande.
Om dom blir lyckade kan jag lägga in receptet, de var väldigt lätt. Eller jag kan lägga in de annars med , även om mina smakar skit:D Ni kanske lyckas.
Here it comes:

Chokladpannkakor för 4 personer:

*150 gram blockchoklad ( mörk eller ljus, men jag använde vanlig maraubo)
*2 1/2 dl vetemjöl
* 1/2 tsk salt
*6 dl mjölk
*3 ägg
* 3 msk smör - de behövs inte, man kan ta olja.


gör så här:
Smält blockchokladen i vattenbad, det vill säga i en liten skål nedsänkt i en kastrull med sjudande vatten. Akta så att vattnet inte kokar och stänker ner i chokladen, då blir den grynig. Rör i chokladen tills den smält. Ta sedan fram en annan bunke och blanda ihop mjöl och salt. Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet.Vispa sedan i resten av mjölken och äggen. Blanda sist i den smälta chokladen. Låt gärna smeten svälla i cirka 30 minuter.Smält hälften av smöret i en stekpanna och vispa ner det i smeten. Stek tunna pannkakor

1 kommentar:

Lotta sa...

Hur blev dom?? Goda?? Skulle tänka mig att barnen kanske hade uppskattat såna pannkakor ibland..hehe...

Hur trivs du i din nya frisyr???? Ska bli kul och se imorn.... :)